Termékleírás
AC jellegû "Protoncserés" akkumulátor gyorstöltõ berendezésünk
Z. S. Wronski kanadai professzor 1990-ben egy új effektust fedezett fel, amelynek mûködési elvét publikálta. Ez a felismerés az SLA típusú akkumulátorok töltését egy teljesen új dimenzióba helyezte. Z. S. Wronski professzor megfogalmazása: változó impedancia orientált töltés. E módszer alkalmazásakor az SLA típusú akkumulátorok hagyományos, DC töltéssel kapcsolatos ismereteinek 90%-a nem érvényes.
Fejlesztõ csoportunk több éves kutató, majd fejlesztõ munkával létrehozott egy berendezést, amely az SLA típusú akkumulátorok töltését ezen effektus létrehozásával végzi. Berendezésünk segítségével igazolható a mûködési elv helyessége, a gyakorlatban történõ alkalmazhatósága, valamint az egyetemi, fõiskolai és középiskolai szintû szemléltetõ oktatás beindításának lehetõsége.
Ezen kutatás, alapjául szolgálhat olyan technológiák fejlesztésére, amelyek lehetõvé teszik a változó impedancia orientált töltés (Protoncsere) számos helyen történõ alkalmazását.
A kedvezõbb hatásokat a következõk szerint éri el az AC jellegû Protoncserés gyorstöltõ rendszer: SLA
-
Más alapelven mûködik a kémiai energiává történõ konverzió, mint a DC (molekulasodródás) töltésnél.
-
Az akkumulátorok töltése változó impedancia orientált AC (Protoncsere) töltéssel jön létre.
-
Egyenfeszültségre ültetett hangfrekvenciás váltakozó árammal hozza létre a töltés során bevitt elektromos energia, kémiai energiává történõ konverzióját.
-
DFRA, PWM, Power Factory Controll alkalmazás.
Az AC jellegû Proton cserés gyorstöltõ rendszeralkalmazási lehetõségei:
-
Elektromos és hibrid jármûvek
-
Szünetmentes tápegységek
-
Biztonságtechnikai rendszerek
-
Jelzõberendezések
-
Speciális jármûvek, motor, robogó, kerékpár, roller, golfautó
-
Elektromos targoncák
-
Akkumulátoros szerszámok
Minden olyan terület, ahol felitatott elektrolitú, köznyelven "zselés" SLA típusú akkumulátorokat alkalmaznak stb.
Figyelem: folyékony elektrolittal rendelkezõ akkumulátorok a protoncsatorna kialakulásának hiánya miatt, valamint a Li-Ion típusú akkumulátorok a lítium kiválása végett egyaránt nem tölthetõk a mi általunk alkalmazott módszerrel.
Az AC jellegû "Protoncserés" gyorstöltõ rendszer megdöbbentõ változást jelenthet bizonyos területeken.
Elektromos közlekedési eszközök:
Bármelyik alkalmazást vizsgáljuk, (pl.: tömegközlekedés, akkumulátor üzemû városi minibusz, személyautó, motor, robogó, targonca, golfautó, kerékpár, roller stb.) mindegyiknél be lehet tervezni egy 10- max. 15 perces szünetet, egy kávé, vagy üdítõital elfogyasztását, amely idõk alatt az akkumulátorokat 100%-ra fel lehet tölteni az AC rendszerû Protoncserés gyorstöltéssel.
SLA
Szünetmentes tápegységek:
Hálózati feszültség-kimaradás esetén, általában 10 percig pótolják a kiesett hálózatot a szünetmentes tápegységek, ennyit bírnak ki az akkumulátorok. Amikor a hálózati feszültség visszatér, a rendszer több órán keresztül tölti a lemerült akkumulátorokat, csak azután lesz újra teljes értékû, 100% -os feltöltöttségû a szünetmentes tápegység. Az AC jellegû Protoncserés gyorstöltõt beépítve a szünetmentes tápegységbe, a hálózati feszültség visszatérése után, 10- max. 15 perces gyorstöltés után, már 100% -os állapotban várhatja a berendezés az újabb hálózati feszültség kiesést.
Felhívnánk figyelmüket a következõ, nehézfémekre vetített, környezetszennyezés-felmérési adatokra.
1 hely; atomenergia alkalmazása által okozott ártalmak
2 hely: akkumulátoralkalmazások által okozott ártalmak
SLA
A klasszikus akkumulátoralkalmazásoknál (pl. folyékony üzemanyaggal hajtott gépjármûvek, melyek SLA típusú akkumulátorokkal vannak ellátva), további költségkímélés szempontjából, akkumulátorregenerálást végezhetünk, amennyiben idõnként egy - egy AC jellegû "Protoncserés" formateres gyorstöltést beiktatunk.
SLA
Hagyományos DC töltés és az AC jellegû "Protoncserés" gyorstöltés összehasonlítása
Hagyományos (DC) töltés |
AC jellegû "Protoncserés" gyorstöltés |
Töltési idõ: min. 3 - 8 óra A töltési idõ csökkentése érdekében alkalmazott nagyobb töltõáram, illetve impulzus nagymértékben igénybe veszi az akkumulátor szerkezetét, lényegesen nagyobb az elhasználódás mértéke |
Töltési idõ: 10- max. 15 perc A töltési idõ az akkumulátor, A/h értékétõl független! A hagyományosnál nagyságrenddel nagyobb szuperponált váltakozó töltõáram az akkumulátor szerkezetét az ismertetett effektus alkalmazása miatt nem károsítja. |
Magas a hõképzõdés (molekula -sodródás okán), ami növeli az oxidációt és ez által az akkumulátor elhasználódását. |
Alig mérhetõ hõképzõdés (jellemzõen, cca.: + 1,2 - 1,5 Co), a protoncsere létrejötte miatt. |
A használattal egyre növekszik a töltés során vissza nem változó ólomszulfát mennyisége. |
A kisütés alig befolyásolja, a töltés során visszaalakuló ólomszulfát mennyiségét. |
Az akkumulátor töltési ciklusainak száma korlátozott (gyártó által megadott adat), melyet nagymértékben csökkent a töltési módszer, mely általában a mindenkori töltendõ akkumulátor névleges, A/h értékének 0,1-vel történik. |
Az akkumulátor töltési ciklusainak száma (gyártó által megadott adat), legalább kétszeresére megnövekszik, ha folyamatosan az AC jellegû gyorstöltõvel történik a töltés.
|
A töltések során az, A/h érték fokozatosan csökken (akkumulátorból kivehetõ energia). |
A töltések során az A/h érték (a mindenkori felhasznált akkumulátor ca. 95%-os élettartamáig) nem csökken, (kezdetben növekszik). |
Az akkumulátor töltéséhez szükséges teljesítmény átadása a töltési idõ alatt folytonosan jelentkezik, így a DC töltéshez a legtöbb esetben a normál hálózat, elegendõ. |
Az akkumulátor töltéséhez szükséges teljesítmény átadása max: 15 perc alatt zajlik le. A magasabb, A/h értékû akkumulátorcsomagok töltéséhez nagyobb teljesítményû, ipari hálózatra van szükség. SLA |